3. Camping am Pilsensee waar Frans een band plakt. - Reisverslag uit Seefeld, Duitsland van Frans Geenevasen - WaarBenJij.nu 3. Camping am Pilsensee waar Frans een band plakt. - Reisverslag uit Seefeld, Duitsland van Frans Geenevasen - WaarBenJij.nu

3. Camping am Pilsensee waar Frans een band plakt.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 April 2015 | Duitsland, Seefeld

Vanaf Dillingen (D) reizen we verder via de Romantische Strasse ( echt.. het helpt) en gaan richting Seefeld ( bij München) Op de lokale Camping am Pilsensee zoek we een prachtige plek , direct gelegen aan het meer, vóór ons een strook gras met ganzen ( daarover later meer..) en achter ons een goed verzorgde camping met uitstekend sanitair, zo mooi staan we maar zelden. We blijven hier dan ook 6 nachten, voor ons als zwevers behoorlijk lang. Het weer is goed en we staan tussen 3 meren: de Pilsensee, Ammersee en Starnbergersee, rondom de meren is het mooi fietsen. De verbindingswegen tussen de meren zijn soms echte kuitenbijters maar dat redden we wel met onze e-bikes. We vergapen ons aan de prachtige huizen rond het meer met enorme tuinen, meerdere garages en boothuizen
In Duitsland zijn fiets- en voetpaden vaak één, dat levert soms aardige verrassingen op. Zo begin je aan de Ammersee op een brede boulevard, maar verder ga je van asfalt naar scherp grind en wordt het brede pad iets voor getrainde mountainbikers compleet met waterstroompjes en verraderlijke bochten op een paadje van 1 persoon breed. Maar het uitzicht is prachtig en zo belanden we in Diessen am Ammersee. Daar worden we geconfronteerd met een toeristenstad, compleet met afstandelijke horeca menukaarten met fantasiegerechten en prijzen die we niet gewend zijn in onze vertrouwde Gaststätten waar ook de lokale bevolking eet.

Omdat ik al 3 keer een lekke achterband onderweg heb gehad koop ik in een dorp 6 km verderop bij de lokale fietsenboer een nieuwe achterband, op hun advies een “dikke” band . Dat dikke merk ik op de camping 6 km terug bij de montage: Band past wel om het wiel maar wiel met dikke band niet meer in het frame… De volgende ochtend weer terug naar de fietsenboer , hem “bedank” voor het goede advies en weer 6 km terug met de juiste band, onderweg zie ik in een flits een klassieke raceauto buiten bij een garage staan, de volgende dag terug met de fotocamera want dat is mijn hobby.
Bij garage Auto Feijer hangt een bord buiten : Porsche 356 service, op de binnen plaats begin ik te kwijlen; het staat er vol met Mercedes 300SL , Ferrari, Lagonda, Jaguar, Porsches van alle types, Lancia, Austin Healy etc. etc. Alles in top conditie, de meeste voorzien van rally- of raceaccessoires compleet met de Mille Miglia platen er nog op. De garagist vertelt dat hij veel klassiekers in onderhoud heeft en er ook in handelt, ik schat zijn voorraad op enkele miljoenen. Op zijn vraag of ik ook een klassieke auto heb vertel ik vol trots van mijn fotomaat met zijn Porsche 356 waar ik soms mee mag rijden, als ik onderweg film terwijl hij zodanig hard over het circuit gaat dat ik van mijn stoeltje af glij, want tja… gordels heb je niet in zo’n oude koffiemolen.
Op de camping terug probeer ik nog eens een paar goede actie foto’s te maken van vliegende ganzen. Een stilstaande gans is net een landschap, beweegt ook niet en goed te fotograferen, maar in volle vlucht, het liefst als ze landen op het water… Een uur lang zit ik op mijn kont tussen de ganzen die bereidwillig zich laten fotograferen, maar vliegen ho maar.. , ook niet weggaan bij ksst en vlieg op etc. Ik geef het op en ga terug naar de camper voor een drankje, nauwelijks zit ik of Wil roept: Kijk Frans daar vliegen ze… en luid gakkend vliegen de ganzen in gesloten formatie voorbij op ooghoogte.. Ze kijken niet eens naar me maar volgens mij kunnen ganzen lachen…
De volgende dag gaan we verder naar Oostenrijk Salzburg, daarover later meer. Tot nu toe hebben we al 2 weken goed weer en het bevalt ons best !!



Frans

Dit dagboek houden wij bij als we met onze camper op reis zijn.

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 9828

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 20 Juni 2019

Van Krakau via het diepe zuiden naar Warschau

09 Juni 2018 - 09 Juni 2018

201802 Van Limoges (F) naar Extremedura (E)

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Frans en Wil met de camper op reis

Landen bezocht: